Personalizează-ți cana cu orice poză vrei tu. Este foarte simplu!
Mai departe, poți continua cumpărăturile sau poți finaliza comanda.
Înapoi la cumpărături Vezi coșulCei mai multi oameni au o cana preferata. De exemplu, a mea este o cana mare, portocalie si vesela, pe care scrie “Morning coffee keeps me pretty cool”. Si imi place sa beau din ea, imi inveseleste diminetile si bucuria de a o folosi se asociaza cu senzatia de bine data de cafea.
Totusi, nu m-am gandit niciodata ca ar fi vreo legatura stiintifica intre preferinta pentru o anumita cana si gustul bauturii din ea. Ei bine, se pare ca cercetatorii australieni s-au gandit. Un studiu publicat in noiembrie 2014 examineaza felul in care culoarea unei cani influenteaza perceptia utilizatorului despre gustul bauturii respective.
Ideea cercetarii a pornit de la un barista care a remarcat ca multi clienti se plangeau de faptul ca au o cafea amara atunci cand o beau dintr-o cana alba decat atunci cand o beau dintr-o cana transparenta.
George Van Doorn, autorul studiului, a strans un grup de voluntari pentru a testa aceasta ipoteza si a pornit o degustare de café latte folosind cani transparente, albe si albastre. Concluzia a fost ca albul intensifica aroma cafelei si o face sa para mai amara, in timp ce canile albastre si cele transparente nu au aratat diferentieri majore de gust.
Culoarea alba face aroma cafelei sa para mai intensa
O posibila explicatie ar fi cea legata de contrast. Astfel, culoarea alba a canilor ar fi determinat o perceptie mai accentuata a culorii inchise a cafelei, pe care oamenii tind sa o asocieze cu arome mai intense si mai amare.
De altfel, au mai existat si in trecut astfel de studii, care au pus in evidenta aceleasi efecte. De exemplu ciocolata calda s-a dovedit a fi mai gustoasa atunci cand era bauta din cani portocalii sau crem decat din cani rosii sau albe, iar o spuma de capsuni prezentata pe o farfurie alba era perceputa cu 10% mai dulce si cu 15% mai aromata decat atunci cand era prezentata pe o farfurie de culoare inchisa.
In ceea ce priveste temperatura, cafeaua bauta din cani de culoare rosie a fost perceputa ca fiind mai calda decat cea bauta din cani de culoare galbena, verde sau albastra.
Alt studiu a aratat ca din 200 de oameni care au baut cafea din recipiente de diferite culori 73% au raportat ca cea mai tare era cafeaua bauta din recipientele maro, iar 80% din femei au perceput aroma cea mai intensa ca fiind cea din recipientele rosii. Albastrul a indicat o aroma mai delicata, iar galbenul a fost asociat cu cafeaua cea mai slaba.
Astfel, se pare ca experientele noastre legate de mancare sau de bautura sunt influentate psihologic de culoarea veselei folosite. Interesant ar fi de vazut cum folosesc diferitii producatori de cafea asocierea culorilor cu aromele in marketingul diferitelor sortimente pe care le pun in vanzare.